Page 29 - romana_VI
P. 29

Redactare        U1




          b. Răspunde la întrebările de mai jos. Selectează acele răspunsuri care ți se potrivesc și folosește-le pentru a
             completa fiecare casetă din organizatorul grafic transcris pe caiet.

            SITUAȚIA INIȚIALĂ
                                   • Unde se petrece acțiunea?
                   SPAȚIUL         • Ce elemente cuprinde spațiul?
                                       Enumeră câteva detalii importante.
                                   • Ce timp alegi pentru întâmplare?
                   TIMPUL          • E frig/ cald/ bate vântul?
                                   • Cum poți sugera timpul?

        SUCCESIUNEA DE ÎNTÂMPLĂRI
                                   • Care este motivul pentru care se întâlnesc personajele?
                                       Poți alege dintre: un spectacol, o petrecere, o invitație la cină, din întâmplare.
                                   • Sunt toate personajele fericite că se află aici?
                                   • Ce simte/ crede fiecare personaj?
                                   • Ce se poate întâmpla în această situație?
                                   • Cum se poate agrava situația?
                                   • Care personaj încearcă să rezolve situația?
                                   • Ce propune el?
                                   • Ce cred ceilalți?
                                     SITUAȚIA FINALĂ
                                   • Cum se rezolvă problema?
                                   • Cum se comportă personajele la sfârșit?
                                   • Vor învăța ceva din întâmplarea aceasta?

          c. Scrie textul narativ pe o ciornă, folosind notițele din organizatorul grafic completat.

          d. Citește ciorna și realizează modificările necesare.                             Leagă secvențele
             Urmărește reperele:                                                             utilizând cuvinte
             • ai folosit secvențe din jocul „Pune cărțile în poveste“                           precum:
             • întâmplările se succedă logic                                                      - apoi
             • ai dezvoltat suficient secvențele                                               - după aceea
             • ai respectat logica timpului povestirii                                          - pe urmă
             • textul tău este coerent                                                          - mai târziu
             • nu ai greșeli de scriere și de punctuație                                         - atunci
                                                                                                  - când
          e. Dacă vrei să renunți la anumite secvențe și/sau să adaugi altele, scrie o nouă ciornă.
                                                                                                 - până ce
          f. Redactează pe caiet forma finală a compunerii.                                   - în acest timp

               MERGI MAI DEPARTE

          Citește compunerea pe care ai realizat-o în clasă și apoi ascultă și textele celorlalți colegi.
          Reflecție:    e text ți-a plăcut mai mult?
                      C
                       Ce apreciezi la textele citite în clasă? Alege din lista dată sau propune alte trăsături ale textului
                                    apreciat de tine și motivează, făcând referire la prezentarea spațiului, ineditul acțiunii, ritmul
                         întâmplărilor, prezența personajului.
                                                                                                            27
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34