Page 28 - romana_VI
P. 28
U1 Redactare
Redactarea textului narativ
PREGĂTEȘTE-TE
„Pune cărțile în poveste“ este un exercițiu de stimulare a creativității, prezentat de Gianni Rodari în Gra‑
matica fanteziei. Iată cum trebuie să procedați:
Jocul constă în inventarea unei povești colective. Poate fi inspirat de un pachet de cărți pregătit de un
instructor prin lipirea pe cartonașe a unor figuri și imagini variate. Instructorul așezat în mijlocul cercului
de copii pune un copil să aleagă la întâmplare o carte; acesta va trebui să o interpreteze verbal, dând astfel
semnalul începutului poveștii colective. Expunerea lui va servi colegului următor, care va trebui să conti-
nue povestirea, integrând la rândul său cartea următoare, legând-o de episodul precedent. Jocul continuă
astfel până la ultimul copil, căruia îi este încredințată misiunea de a termina povestea.
(Adaptare după Gianni Rodari)
1. Folosiți cărțile de mai jos, inspirate de personajele textelor studiate, pentru a juca „Pune cărțile în poveste“.
Imaginați alte întâmplări ale eroilor.
Continuați jocul, reluând personajele până când fiecare elev din clasă va contribui cu o scurtă secvență.
APLICĂ
2. Scrie un text narativ în care să utilizezi ce secvențe Când scriem, trebuie să respectăm anumiți pași:
dorești din jocul pe care l-ați jucat. Pentru realizarea • ne pregătim pentru redactare
unei narațiuni logice, parcurge următoarele etape:
• scriem prima variantă a textului pe ciornă
a. Transcrie pe caiet organizatorul narativ de mai • recitim și corectăm
jos, pe care îl vei completa pentru a întocmi un • transcriem varianta finală
plan al compunerii.
situația inițială succesiunea de întâmplări situația finală
•_____________
•_____________ •_____________
•_____________
•_____________ •_____________
•_____________
•_____________
26