Page 206 - romana_VI
P. 206
U6 Redactare
6. Fă schimb de scrisori cu colegul tău de bancă, pe o temă la alegere, și REȚINE
corectați-vă reciproc, folosind grila de evaluare de mai jos:
Textul epistolar (scrisoarea)
Criteriul respectă o serie de convenții:
- a fost notată data și/sau locul de unde se scrie; • în colțul din dreapta, sus, se
- se folosesc verbe și pronume la persoana I; notează data și/sau locul;
- expeditorul răspunde la problema vizată; • se folosesc formule inițiale
- fiecare idee corespunde unui paragraf; (Dragii mei, Scump prieten
- scrisoarea conține o formulă de adresare; etc.) și finale (A voastră fiică, Cu
- textul conține o formulă finală; prietenie etc.);
- textul este corect gramatical; • scrisoarea invită la dialog, de
aceea în ea adresăm de obicei
- așezarea în pagină este corectă. întrebări, la care urmează să
primim răspunsuri sau răspun-
Lumea digitală. Blogul. Emailul dem, la rândul nostru;
• e-mailul este o scrisoare
adaptată pentru transmiterea
prin poșta electronică.
REȚINE
Un e-mail (abreviere pentru electronic mail – în
limba engleză, scrisoare electronică) presupune
transmiterea sau primirea de mesaje, de obicei
prin internet.
ana_radu@cercuridelectura.ro
REȚINE
Un blog (cuvânt provenit de la expresia engleză web
log = jurnal pe internet) este o publicație web (un text
scris) care conține articole periodice sau actualizate ce au de
obicei un caracter personal. Ca regulă, actualizarea blogurilor
constă în adăugiri de texte noi, asemenea unui jurnal, toate
contribuțiile fiind afișate în ordine cronologică inversă (cele
mai noi apar imediat, sus, la vedere).
MERGI MAI DEPARTE
7. Piesă pentru portofoliu. Accesează https://www.lecturiadaelevilor.anpro.ro/nemaipomenitele-calato-
rii-cu-blogobalaurii/ pentru a face cunoștință cu blogurile dedicate Școlii Solomonarilor. Notează-ți impresii
despre evenimente, activități, cercurile de lectură participante.
204

