Page 202 - romana_VI
P. 202
U6 Lectură
Textul multimodal
PREGĂTEȘTE-TE
1. Școala solomonarilor despre care ai citit în textul lui
Moni Stănilă are un echivalent în realitate. Priveș-
te imaginea alăturată, care face referire la proiec-
tul „Școala solomonarilor lui Solomon Marcus“, din
calendarul Lecturiadei elevilor, organizată anual la
Cluj-Napoca, și rezolvă următoarele cerințe:
a. Prezintă în câteva enunțuri despre ce este vorba în
acest afiș.
b. Care sunt elementele care îți atrag atenția?
Prezintă-le pe scurt, justificându-ți opțiunea.
c. Ce modalități de comunicare se folosesc, în afară de
cuvinte? Notează-le sub forma unei liste în caiet.
În dreptul fiecărei modalități menționate, precizea-
ză ce fel de informații îți furnizează.
EXPLOREAZĂ
2. Privește decupajul de mai jos, referitor la spectacolul de teatru Zmeiada spațială 2.0, inspirat de lucrarea
Enciclopedia zmeilor de Mircea Cărtărescu.
A. Cronică de spectacol de pe site-ul www.liternet.ro
AMINTEȘTE-ȚI
În funcție de numărul modali-
tăților de comunicare pe care
le utilizează, textele se împart
în unimodale (utilizează doar
cuvinte) și multimodale, care
combină două sau mai mul-
te modalități de comunicare
pentru a transmite informații:
cuvinte, imagini, culoare, su-
Zmeiada spațială 2.0, producție nete, gesturi, mimică etc.
Create.Act.Enjoy, în regia lui Cristian Textele multimodale se pot re-
Pascariu, adaptare după Enciclopedia dacta atât pe hârtie (cărți, afi-
zmeilor, scrisă de Mircea Cărtărescu, șe, benzi desenate etc.), cât și
este un savuros joc de-a școala, înfă- în format digital (diapozitive,
țișând toate plusurile și minusurile ei, prezentări, pagini electronice,
de la prezență, la sunetul clopoțelului, filme, animații, spoturi publici-
de la studentul tocilar, la șmecherașul tare). Lectura textului multimo-
care, oricât s-ar zbate, nu depășește dal implică luarea în considerare
nota de trecere. Pentru o oră, spațiul atât a cuvintelor, cât și a celor-
de joc devine o frumoasă sală de curs, lalte modalități de comunicare,
avându-i drept participanți la lecție pe complementare cuvintelor.
spectatori și actori în egală măsură.
200

