Page 203 - romana_VI
P. 203
Lectură U6
B. Pagina spectacolului pe site-ul https://createactenjoy.com/zmeiada-spatiala/ C. Afișul stagiunii
3. Prin ce se aseamănă textele A, B, C cu afișul pe care l-ai analizat la exercițiul 1?
APLICĂ
4. Care sunt elementele comune de conținut ale celor pedia zmeilor de Mircea Cărtărescu și prezintă pe
trei texte multimodale A, B, C? scurt ce elemente contribuie la crearea legăturii
dintre aceasta și afișul Zmeiadei 2.0, ținând cont
5. Transcrie în caiet tabelul de mai jos, completându-l de faptul că, uneori, textele multimodale sunt căi
cu informațiile necesare desprinse din observarea de a intra în dialog cu alte epoci, cu alte cărți, cu
decupajului multimodal de la exercițiul 2.
alte evenimente.
Informațiile comunicate 7. Dezbateți oral afirmațiile următoare: a. Textul mul-
Textul A Prin cuvinte: timodal este mai ușor de citit decât cel unimodal. b.
Prin alte Modalitatea: Textul multimodal este mai greu de realizat decât
modalități: Informația: cel unimodal.
Textul B Prin cuvinte:
Prin alte Modalitatea: 8. Turul galeriei. Concepeți în echipe de patru elevi
modalități: Informația: un afiș pentru un spectacol inspirat din aventurile
Textul C Prin cuvinte: imaginare ale tânărul Ilie, personajul textului Școala
Prin alte Modalitatea: solomonarilor de Moni Stănilă. Expuneți afișele pe
modalități: Informația: panoul clasei și evaluați-le conform grilei de mai jos.
6. Observă cele două afișe de la exercițiul 1 și de Criterii
la exercițiul 2-C, apoi prezintă, cu ajutorul unei
diagrame Venn, asemănările și diferențele dintre Afișul are un titlu corelat cu ilustrațiile.
acestea, referindu-te la: a. scopul pe care îl au Informațiile prezentate în cuvinte sunt
modalitățile de comunicare la care apelează și relevante pentru subiectul afișului.
b. modul de organizare pe pagină. Dimensiunile textului și ale ilustrațiilor
Documentează-te pe internet cu privire la Enciclo- sunt echilibrate.
MERGI MAI DEPARTE
9. Vizitează site-ul http://www.lecturiadaelevilor.anpro.ro/. Vei afla mai multe despre cum s-au derulat acti-
vitățile edițiilor anterioare ale Școlii Solomonarilor, cel mai important eveniment din proiectul anual Lec-
turiada elevilor. Navigând pe site, vei găsi idei pentru proiectele tale școlare (în secțiunile Digievenimente și
Digiportofolii), povești ale cercurilor de cititori (în secțiunile Cercuri și lecturiade, Ucenici în dialog) și idei
de lectură (Cărți de top). Poți, de asemenea, să-ți depui candidatura pentru a participa, alături de profesorul
tău de limba și literatura română, la ediția curentă a Lecturiadei elevilor.
201

