Page 203 - romana_VI
P. 203

Lectură      U6




        B. Pagina spectacolului pe site-ul https://createactenjoy.com/zmeiada-spatiala/   C. Afișul stagiunii


















        3. Prin ce se aseamănă textele A, B, C cu afișul pe care l-ai analizat la exercițiul 1?

               APLICĂ
        4. Care sunt elementele comune de conținut ale celor    pedia zmeilor de Mircea Cărtărescu și prezintă pe
          trei texte multimodale A, B, C?                       scurt ce elemente contribuie la crearea legăturii
                                                                dintre aceasta și afișul Zmeiadei 2.0, ținând cont
        5. Transcrie în caiet tabelul de mai jos, completându-l   de faptul că, uneori, textele multimodale sunt căi
          cu informațiile necesare desprinse din observarea     de a intra în dialog cu alte epoci, cu alte cărți, cu
          decupajului multimodal de la exercițiul 2.
                                                                alte evenimente.
                       Informațiile comunicate              7. Dezbateți oral afirmațiile următoare: a. Textul mul-
         Textul A Prin cuvinte:                               timodal este mai ușor de citit decât cel unimodal. b.
                  Prin alte        Modalitatea:               Textul multimodal este mai greu de realizat decât
                  modalități:      Informația:                cel unimodal.
         Textul B  Prin cuvinte:
                  Prin alte        Modalitatea:             8. Turul galeriei. Concepeți în echipe de patru elevi
                  modalități:      Informația:                un afiș pentru un spectacol inspirat din aventurile
         Textul C  Prin cuvinte:                              imaginare ale tânărul Ilie, personajul textului Școala
                  Prin alte        Modalitatea:               solomonarilor de Moni Stănilă. Expuneți afișele pe
                  modalități:      Informația:                panoul clasei și evaluați-le conform grilei de mai jos.
        6.     Observă cele două afișe de la exercițiul 1 și de           Criterii
               la exercițiul 2-C, apoi prezintă, cu ajutorul unei
             diagrame Venn, asemănările și diferențele dintre   Afișul are un titlu corelat cu ilustrațiile.
             acestea, referindu-te la:  a.  scopul pe care îl au   Informațiile prezentate în cuvinte sunt
             modalitățile de comunicare la care apelează și     relevante pentru subiectul afișului.
             b. modul de organizare pe pagină.               Dimensiunile textului și ale ilustrațiilor
            Documentează-te pe internet cu privire la Enciclo-  sunt echilibrate.

               MERGI MAI DEPARTE
        9. Vizitează site-ul http://www.lecturiadaelevilor.anpro.ro/. Vei afla mai multe despre cum s-au derulat acti-
          vitățile edițiilor anterioare ale Școlii Solomonarilor, cel mai important eveniment din proiectul anual Lec-
          turiada elevilor. Navigând pe site, vei găsi idei pentru proiectele tale școlare (în secțiunile Digievenimente și
          Digiportofolii), povești ale cercurilor de cititori (în secțiunile Cercuri și lecturiade, Ucenici în dialog) și idei
          de lectură (Cărți de top). Poți, de asemenea, să-ți depui candidatura pentru a participa, alături de profesorul
          tău de limba și literatura română, la ediția curentă a Lecturiadei elevilor.

                                                                                                           201
   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208