Page 96 - romana_VI
P. 96
U3 Lectură
Acțiunea. Rezumatul
1. Joc. Formați echipe de patru‑cinci jucători. Împărțiți textul în fragmente corespunzătoare ideilor principale
și asociați fiecărei piese de puzzle câte un cuvânt‑cheie, respectând ordinea acțiunilor din text. Câștigă echi‑
pa care are răspunsuri corecte și cel mai bun timp.
Horică pedeapsa spiridușul
Start
1 2 3
Gersa Horică încurajarea
4 5 6 7
căluțul gogoșile somnul
primăvara firul salvarea 8 9 10 11
Mama Vecă și Moara de Frig sania zburătoare
Ticu Șefu 12 13 14 15
2. Formulează, pentru fiecare idee principală, câte două idei secundare, pe care să le scrii într‑un tabel precum
cel de mai jos:
Ideea principală Ideile secundare
1. Satul Gersa se află la capătul lumii. 1.1.
1.2.
2. Oamenii au construit în sat o moară care transformă fumul în frig.
3. Horică, un băiat din sat, inventează multe lucruri.
4. El construiește o sanie zburătoare.
5. Mama Vecă și Ticu Șefu, oamenii de zăpadă pe care Horică îi consideră bunicii lui, au
grijă de el.
6. Mama băiatului îl găsește după firul desprins din bocancul de lână.
7. Mama îl pedepsește pe Horică.
8. Oamenii de zăpadă îi dăruiesc băiatului un căluț din pluș de zăpadă.
9. Horică merge la Moara de Frig, pentru a se întâlni cu spiridușul Bondane.
10. Copilul îl roagă pe spiriduș să dea timpul înapoi.
11. Băiatul îi dă gogoși spiridușului pentru a-i îndeplini dorința.
12. Horică adoarme în podul Morii de Frig.
13. Noaptea, frigul începe să iasă printr-o fisură și sosește primăvara.
14. Spiridușul îi salvează pe oamenii de zăpadă, construind un turn prin care aceștia
părăsesc satul.
15. Mama Vecă și Ticu Șefu îl asigură pe băiat că urmează aventuri interesante.
94