Page 96 - romana_VI
P. 96

U3        Lectură





          Acțiunea. Rezumatul

        1. Joc. Formați echipe de patru‑cinci jucători. Împărțiți textul în fragmente corespunzătoare ideilor principale
          și asociați fiecărei piese de puzzle câte un cuvânt‑cheie, respectând ordinea acțiunilor din text. Câștigă echi‑
          pa care are răspunsuri corecte și cel mai bun timp.

             Horică          pedeapsa         spiridușul
                                                             Start
                                                                                  1           2            3
             Gersa            Horică          încurajarea


                                                                      4           5           6            7
             căluțul         gogoșile          somnul



           primăvara           firul           salvarea               8           9           10          11


          Mama Vecă și     Moara de Frig   sania zburătoare
            Ticu Șefu                                                12          13           14          15


        2. Formulează, pentru fiecare idee principală, câte două idei secundare, pe care să le scrii într‑un tabel precum
          cel de mai jos:

         Ideea principală                                                                Ideile secundare

         1. Satul Gersa se află la capătul lumii.                                        1.1.
                                                                                         1.2.

         2. Oamenii au construit în sat o moară care transformă fumul în frig.
         3. Horică, un băiat din sat, inventează multe lucruri.
         4. El construiește o sanie zburătoare.
         5. Mama Vecă și Ticu Șefu, oamenii de zăpadă pe care Horică îi consideră bunicii lui, au
         grijă de el.
         6. Mama băiatului îl găsește după firul desprins din bocancul de lână.

         7. Mama îl pedepsește pe Horică.
         8. Oamenii de zăpadă îi dăruiesc băiatului un căluț din pluș de zăpadă.
         9. Horică merge la Moara de Frig, pentru a se întâlni cu spiridușul Bondane.
         10. Copilul îl roagă pe spiriduș să dea timpul înapoi.
         11. Băiatul îi dă gogoși spiridușului pentru a-i îndeplini dorința.

         12. Horică adoarme în podul Morii de Frig.
         13. Noaptea, frigul începe să iasă printr-o fisură și sosește primăvara.
         14. Spiridușul îi salvează pe oamenii de zăpadă, construind un turn prin care aceștia
         părăsesc satul.
         15. Mama Vecă și Ticu Șefu îl asigură pe băiat că urmează aventuri interesante.

        94
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101