Page 7 - romana_VI
P. 7
Confort vizual
O paletă cromatică și antete colorate diferit pentru fiecare domeniu de învățare, pentru un plus
de eficiență la răsfoire și navigare:
Lectură Redactare Interculturalitate
Limbă română Comunicare orală Recapitulare l Evaluare
Magicienii de serviciu
Indicatoarele nivelului Apar în cazul exercițiilor care au două trepte de dificultate pentru a-ți
de dificultate a exercițiilor semnala nivelul mediu, uzual de lucru
Apar alături de exercițiile sau de sarcinile de lucru reprezentând un nivel
mai ridicat de dificultate, respectiv o provocare în parcursul de învățare
Semnalizările pentru activitățile
multimedia interactive AMII statice (diapozitive, imagini, hărți, infografice etc.)
de învățare din manual (AMII)
AMII animate (înregistrări audiovideo, clipuri și filmulețe didactice)
AMII interactive (jocuri didactice, exerciții interactive și aplicații pe care
le vei rezolva. Ai nevoie de ecran interactiv (telefon inteligent sau table-
tă) sau de tablă interactivă, respectiv calculator cu mouse și tastatură
O pagină ce deschide fiecare unitate, un ghid prietenos pentru tine
Lectură l Textul narativ literar în proză. Momentele subiectului. Dialogul în textul literar
Redactare l Transformarea vorbirii directe în vorbire indirectă
Interculturalitate l Obiceiuri și tradiții românești și ale altor comunități etnice Un inventar al conținuturilor
Limbă română l Verbul
Comunicare orală l Ascultare activă unității, un sprijin atunci când
Recapitulare l Evaluare dorești să recapitulezi
U2 Fețele jocului
Dragul nostru elev,
În această unitate,
n-am vrea să îți
întorci fața (să nu
mai vrei să știi) de la
jocuri și joacă, ci,
dimpotrivă, să intri în
joc (să participi), alături
de noi, pentru că, știm
bine, de aici izvorăsc
învățarea și înțelepciunea.
O spunem verde fățiș
(deschis, direct): ai
să faci față (ai să
Un gând pentru tine, o scrisoare te descurci), fără Un pretext de reflecție
îndoială, călătoriei
călăuzitoare, menită să te facă să de învățare printre cele cinci vizuală, care te
domenii de cunoaștere
(lectură, redactare,
reflectezi asupra titlului, interculturalitate, limbă română, conduce spre tema
comunicare orală), pentru a descoperi
a temei, a conținuturilor unității împreună că fața lumii nu e decât o unității de învățare
țesătură ale cărei jocuri le poți pricepe
(ale cărei intenții le poți surprinde).
O joacă de copii (simplu), nu-i așa?!
5