Page 7 - romana_VI
P. 7

Confort vizual


                             O paletă cromatică și antete colorate diferit pentru fiecare domeniu de învățare, pentru un plus
                             de eficiență la răsfoire și navigare:

                                      Lectură            Redactare           Interculturalitate


                   Limbă română            Comunicare orală             Recapitulare l Evaluare




           Magicienii de serviciu



                      Indicatoarele nivelului         Apar în cazul exercițiilor care au două trepte de dificultate pentru a-ți
                   de dificultate a exercițiilor      semnala nivelul mediu, uzual de lucru
                                                      Apar alături de exercițiile sau de sarcinile de lucru reprezentând un nivel
                                                      mai ridicat de dificultate, respectiv o provocare în parcursul de învățare

              Semnalizările pentru activitățile
                      multimedia interactive          AMII statice (diapozitive, imagini, hărți, infografice etc.)
                de învățare din manual (AMII)
                                                      AMII animate (înregistrări audiovideo, clipuri și filmulețe didactice)

                                                      AMII interactive (jocuri didactice, exerciții interactive și aplicații pe care
                                                      le vei rezolva. Ai nevoie de ecran interactiv (telefon inteligent sau table-
                                                      tă) sau de tablă interactivă, respectiv calculator cu mouse și tastatură


            O pagină ce deschide fiecare unitate, un ghid prietenos pentru tine




                                               Lectură l Textul narativ literar în proză. Momentele subiectului. Dialogul în textul literar
                                              Redactare l Transformarea vorbirii directe în vorbire indirectă
                                           Interculturalitate l Obiceiuri și tradiții românești și ale altor comunități etnice  Un inventar al conținuturilor
                                            Limbă română l Verbul
                                           Comunicare orală l Ascultare activă     unității, un sprijin atunci când
                                             Recapitulare l Evaluare               dorești să recapitulezi
                                                   U2  Fețele jocului


                                          Dragul nostru elev,
                                          În această unitate,
                                          n-am vrea să îți
                                          întorci fața (să nu
                                          mai vrei să știi) de la
                                          jocuri și joacă, ci,
                                          dimpotrivă, să intri în
                                          joc (să participi), alături
                                          de noi, pentru că, știm
                                          bine, de aici izvorăsc
                                          învățarea și înțelepciunea.
                                          O spunem verde fățiș
                                          (deschis, direct): ai
                                          să faci față (ai să
            Un gând pentru tine, o scrisoare   te descurci), fără                  Un pretext de reflecție
                                          îndoială, călătoriei
            călăuzitoare, menită să te facă să   de învățare printre cele cinci    vizuală, care te
                                          domenii de cunoaștere
                                          (lectură, redactare,
                   reflectezi asupra titlului,   interculturalitate, limbă română,   conduce spre tema
                                          comunicare orală), pentru a descoperi
             a temei, a conținuturilor unității  împreună că fața lumii nu e decât o   unității de învățare
                                          țesătură ale cărei jocuri le poți pricepe
                                          (ale cărei intenții le poți surprinde).
                                          O joacă de copii (simplu), nu-i așa?!
                                                                                                             5
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12