Page 50 - biologie_VI
P. 50
48 RECAPITULARE
Grupa 4 – Creații artistice (realizare poster)
Turul galeriei
Hrănirea este legătura dintre viețuitoare care asigură stabilitatea ecosistemelor și, implicit, a vieții pe Pă-
mânt. Pornind de la imaginile de mai jos:
l Găsește pe internet imagini asemănătoare, printează-le, decupează-le și lipește-le pe cartonul-suport
pentru colaj.
l Evidențiază prin săgeți legăturile care pot exista între imagini și explică-le în câteva cuvinte.
l Realizează adnotări, legende ale imaginilor (spre exemplu, ce reprezintă fiecare imagine sau motivul
selecției imaginii respective).
l Expune colajele realizate alături de cele ale colegilor și realizează turul galeriei, făcând observații scrise
asupra acestora.
l Prezentați-le colegilor și profesorului, discutând și eventualele observații ale colegilor.
l Nu uitați să alegeți un nume pentru echipă și un coordonator; participați activ la realizarea colajului.
Lucrăm suplimentar!
Rezolvând acest joc, pe diagonala colorată, vei descoperi denumirea organismelor care-și produc
singure hrana.
1. Toată ziua stăm pe lac/Insectelor le venim de hac. 1.
2. Ziua eu vestesc/Plantele mă folosesc; Gheață, va- 2.
pori sau lichid/Circuitul îl închid.
3. Mod de hrană denumesc/Animalele îl folosesc. 3.
4. În plante mă găsesc/Lumina s-o folosesc. 4.
5. Hrănire amestecată/Ca animal și plantă, deodată. 5.
6. Iarna scade, vara crește/Și reptila încălzește.
7. Plantele mă prelucrează/În substanțe chimice 6.
energia păstrează. 7.
8. Mediul de viață eu sunt/Dar nici apă, nici pământ;
La reptile mă destind/Cât prada să o cuprind. 8.
9. Cu energie de la soare/Pentru plante fac mâncare. 9.
În ultimele 10 minute ale activității, fiecare echipă, printr-un purtător de cuvânt, prezintă o
evaluare a activității (gradul de realizare, dificultățile, colaborarea în cadrul echipei etc.).

