Page 50 - biologie_VI
P. 50

48                                         RECAPITULARE




                                        Grupa 4 – Creații artistice (realizare poster)
              Turul galeriei
              Hrănirea este legătura dintre viețuitoare care asigură stabilitatea ecosistemelor și, implicit, a vieții pe Pă-
           mânt. Pornind de la imaginile de mai jos:
              l Găsește pe internet imagini asemănătoare, printează-le, decupează-le și lipește-le pe cartonul-suport
           pentru colaj.


















              l Evidențiază prin săgeți legăturile care pot exista între imagini și explică-le în câteva cuvinte.
              l Realizează adnotări, legende ale imaginilor (spre exemplu, ce reprezintă fiecare imagine sau motivul
           selecției imaginii respective).
              l Expune colajele realizate alături de cele ale colegilor și realizează turul galeriei, făcând observații scrise
           asupra acestora.
              l Prezentați-le colegilor și profesorului, discutând și eventualele observații ale colegilor.
              l Nu uitați să alegeți un nume pentru echipă și un coordonator; participați activ la realizarea colajului.


                                                    Lucrăm suplimentar!
              Rezolvând acest joc, pe diagonala colorată, vei descoperi denumirea organismelor care-și produc
           singure hrana.


              1. Toată ziua stăm pe lac/Insectelor le venim de hac.  1.
              2. Ziua eu vestesc/Plantele mă folosesc; Gheață, va-  2.
           pori sau lichid/Circuitul îl închid.
              3. Mod de hrană denumesc/Animalele îl folosesc.     3.
              4. În plante mă găsesc/Lumina s-o folosesc.         4.
              5. Hrănire amestecată/Ca animal și plantă, deodată.  5.
              6. Iarna scade, vara crește/Și reptila încălzește.
              7. Plantele mă prelucrează/În substanțe chimice     6.
           energia păstrează.                                     7.
              8. Mediul de viață eu sunt/Dar nici apă, nici pământ;
           La reptile mă destind/Cât prada să o cuprind.          8.
              9. Cu energie de la soare/Pentru plante fac mâncare.  9.




                              În ultimele 10 minute ale activității, fiecare echipă, printr-un purtător de cuvânt, prezintă o
                              evaluare a activității (gradul de realizare, dificultățile, colaborarea în cadrul echipei etc.).
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55