Page 52 - biologie_VI
P. 52
50 EVALUARE
Digestia chimică a glucidelor:
……………………………..
……………………………..
……………………………..
………………………………
Digestia chimică a proteinelor:
………………………………
……………………………….
……………………………….
Digestia chimică a lipidelor:
…………………………….
…………………………….
…………………………….
…………………………….
Alte roluri ale organelor sistemului digestiv:
…………………………….
…………………………….
C . Adevărat sau fals . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (10 puncte)
Estimează ce s-ar întâmpla dacă ficatul nu ar mai produce bilă:
a. Lipidele neemulsionate vor putea fi digerate în intestinul subţire. A/F
b. Enzimele pancreatice pentru lipide vor avea substrat de transformat. A/F
c. Persoana va elimina prin fecale lipide nedigerate. A/F
d. Vilozităţile intestinale vor absorbi în capilarul limfatic acizi grași și glicerină. A/F
e. Persoana afectată ar putea fi suferi de greaţă, lipsa poftei de mâncare, oboseală. A/F
Argumentează răspunsurile date .
D . Problemă . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (10 puncte)
La om, glandele salivare secretă 1 000–1 500 ml salivă/zi, iar celulele ficatului în jur de 700–900 ml de bilă. Calculează cantita-
tea maximă de salivă și de bilă secretate într-o oră (se consideră că aceste sucuri digestive sunt eliberate continuu și constant).
Subiectul al III-lea . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (20 de puncte)
Observă cu atenție imaginea de mai jos și alege varianta care grupează enunțurile corecte . Argumentează răspunsul .
A . I., III. și IV.
I . 1 și 2 participă la fotosinteză, producându-se amidon și celuloză. B . II. și III.
II . 2 și 3 – organisme cu nutriţie autotrofă.
III . 3 și 4 – organisme heterotrofe. C . II. și IV.
IV. 1, 2, 3, 4 – nutriţia autotrofă urmată de cea heterotrofă. D . I., II., III. și IV.
Autoevaluare Punctaj acordat
Itemii au fost rezolvaţi: în totalitate/parţial/deloc.
Rezolvând cerinţele, am învăţat …………………… . I . A. 1 p. x 4 = 4 p . B. 2 p. x 5 = 10 p . C. (2 p. x 5) + (3 p. x 2) = 16 p .
II . A. 2,5 p. x 4 = 10 p . B. (1 p. x 8) + 2 p. încadrare = 10 p . C. (1 p. x 5) +
Am întâmpinat dificultăţi la …………………… . (1 p. x 5) = 10 p . D. 10 p .
Aș obţine rezultate mai bune, dacă …………………… . III . 5 p. + 15 p. argumentare = 20 p .
10 p . din oficiu
Mă simt

