Page 48 - biologie_VI
P. 48
46 RECAPITULARE
APLICAȚII
Activitate pe grupe
Grupa 1 – Aplicații teoretice (vizionare film didactic)
Împreună cu colegii de grupă:
l Accesează linkul https://www.youtube.com/watch?v=C1_uez5WX1o THE
P HO TOSYNTHESIS SONG.
l Urmărește cu atenție fi lmul muzical despre fotosinteză.
l Completează apoi textul de mai jos și ecuația, conform versurilor
cântecului din film și imaginilor alăturate.
Energia „Dacă doriți să știți cum crește o plantă,
luminii
Este nevoie de ..........., aer și ............. pentru a produce glucoză și ce-
Dioxid
de carbon luloză.
Oxigen Fiecare plantă poate realiza acest proces ............................,
și noi îl numim ........................
Glucoza
Spre deosebire de mine și de tine, plantele au nevoie de CO și produc
2
.............................
Apa
Este un miracol cum ..................... captează lumina soarelui în
Minerale .................... plantelor.
O plantă de orice dimensiune o poate face, dacă încearcă.
Noi nu suntem ............, deci nu putem realiza fotosinteza.”
Dioxid de carbon + ............. substanțe ............. + .............
Grupa 2 – Aplicații teoretice (descriere imagine)
l Împreună cu colegii de grupă, observați cu atenție cele două imagini de mai jos.
l Fiecare dintre voi alege, din imaginea cu un posibil mic-dejun, un aliment căruia îi va preciza traseul
prin tubul digestiv, stațiile pe traseul parcurs, punctul terminus și modul de utilizare a alimentului în
organism. Nu uitați și de rolul glandelor anexe, prezente în imaginea cu sistemul digestiv, precizând
denumirea, sucul produs și rolul acestuia.
l Comparați apoi traseele alimentelor selectate și alcătuiți un mic-dejun din ce a ales fiecare dintre compo-
nenții grupei. Este un mic-dejun care vă asigură energia pentru prima jumătate a zilei? Aveți „carburant”
pentru a pleca spre școală sau pentru a face lecțiile, în cazul în care învățați după amiază?
Vase
– lemnoase
(transportă seva
brută)
– liberiene
(transportă seva
elaborată)

