Page 48 - biologie_VI
P. 48

46                                         RECAPITULARE




                                                         APLICAȚII
                                                    Activitate pe grupe

                                    Grupa 1 – Aplicații teoretice (vizionare film didactic)

                                                Împreună cu colegii de grupă:
                                                l Accesează linkul  https://www.youtube.com/watch?v=C1_uez5WX1o THE
                                              P  HO  TOSYNTHESIS SONG.
                                                l Urmărește cu atenție fi lmul muzical despre fotosinteză.
                                                l Completează apoi textul de mai jos și ecuația, conform versurilor
                                              cântecului din film și imaginilor alăturate.

 Energia                                          „Dacă doriți să știți cum crește o plantă,
 luminii
                                                Este nevoie de ..........., aer și ............. pentru a produce glucoză și ce-
 Dioxid
 de carbon                                    luloză.
 Oxigen                                         Fiecare plantă poate realiza acest proces ............................,
                                                și noi îl numim ........................
 Glucoza
                                                Spre deosebire de mine și de tine, plantele au nevoie de CO  și produc
                                                                                                       2
                                                .............................
 Apa
                                                Este un miracol cum  .....................  captează lumina soarelui în
 Minerale                                     .................... plantelor.
                                                O plantă de orice dimensiune o poate face, dacă încearcă.
                                                Noi nu suntem ............, deci nu putem realiza fotosinteza.”


                                                 Dioxid de carbon + .............                     substanțe ............. + .............


                                      Grupa 2 – Aplicații teoretice (descriere imagine)


              l Împreună cu colegii de grupă, observați cu atenție cele două imagini de mai jos.
              l  Fiecare dintre voi alege, din imaginea cu un posibil mic-dejun, un aliment căruia îi va preciza traseul
                prin tubul digestiv, stațiile pe traseul parcurs, punctul terminus și modul de utilizare a alimentului în
                organism. Nu uitați și de rolul glandelor anexe, prezente în imaginea cu sistemul digestiv, precizând
                denumirea, sucul produs și rolul acestuia.

              l  Comparați apoi traseele alimentelor selectate și alcătuiți un mic-dejun din ce a ales fiecare dintre compo-
                nenții grupei. Este un mic-dejun care vă asigură energia pentru prima jumătate a zilei? Aveți „carburant”
                pentru a pleca spre școală sau pentru a face lecțiile, în cazul în care învățați după amiază?















 Vase
 – lemnoase
 (transportă seva
 brută)
 – liberiene
 (transportă seva
 elaborată)
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53