Page 6 - educatie_sociala_VI
P. 6
4
COMPETENȚE GENERALE
ȘI COMPETENȚE SPECIFICE
1. Raportarea critică la fapte, evenimente, idei, procese din viața personală și a diferitelor
grupuri și comunități, prin utilizarea unor achiziții specifice domeniului social
1.1. Utilizarea corectă a termenilor specifici educației interculturale cu referire la fapte/evenimente/
procese din societatea contemporană
1.2. Identificarea propriilor repere de identitate culturală, prin raportare la sisteme de referință cul-
turale variate
1.3. Analizarea unor situații în acord/dezacord cu valorile și principiile societății interculturale
2. Cooperarea pentru realizarea unor activități și pentru investigarea unor probleme speci-
fice diferitelor grupuri și comunități, prin asumarea unor valori și norme sociale și civice
2.1. Elaborarea, în echipă, a unui proiect intercultural pentru rezolvarea unor probleme cu caracter
intercultural
2.2. Participarea, prin derularea unui proiect intercultural, la rezolvarea problemelor comunității și la
promovarea dialogului intercultural
2.3. Rezolvarea în perechi/echipă a unor sarcini de lucru referitoare la viața într-o societate intercul-
turală
3. Participarea responsabilă la luarea deciziilor, prin exercitarea spiritului de inițiativă și
întreprinzător, respectiv prin manifestarea unui comportament social, civic și economic
activ
3.1. Manifestarea unei atitudini pozitive față de sine și față de ceilalți, față de identitatea culturală
proprie și față de identitatea celor care aparțin unor culturi diferite
3.2. Participarea la rezolvarea problemelor comunității, manifestând empatie culturală în relațiile cu
persoane aparținând unor culturi diferite

