Page 11 - educatie_sociala_VI
P. 11
9
Rezolvați sarcinile (în ordinea dată de rostogolirea cubului):
1 DESCRIE dreptul fundamental la informare al copiilor
2 COMPARĂ dreptul la informare în viața copiilor din România și a celor din altă țară
3 ASOCIAZĂ dreptul la informare al copiilor cu respectarea/încălcarea lui într-o operă literară sau într-un film
pentru copii
4 ANALIZEAZĂ comportamentul adulților în respectarea și apărarea dreptului copiilor la informare
5 ALEGE câteva acțiuni pe care le poți face tu pentru promovarea acestui drept
6 ARGUMENTEAZĂ (pro și contra) importanța acestui drept în viața copiilor din România și de pretutindeni
DEZBATERE
6. Scrie propozițiile de mai jos pe caiet, într-un tabel cu două coloane Apoi compară propozițiile din tabelul tău
cu cele ale unei colege sau ale unui coleg
• Explicați de ce ați fost de acord sau de ce nu ați fost de acord cu propoziția/propozițiile pe care le-ați plasat
în coloane diferite
• Asociați propozițiilor cu care nu ați fost de acord un drept al copilului și stabiliți în ce măsură cerința sau
punctul de vedere exprimat în aceste propoziții încalcă respectivul drept
Cititul este o activitate care dezvoltă cultura generală
Fetele sunt mai studioase decât băieții
Ora de matematică este mai importantă decât ora de educație fizică
Elevii agresivi nu ar mai trebui primiți la școală
Ai dreptul să te joci doar dacă înveți bine la toate disciplinele școlare
Propoziții cu care sunt de acord Propoziții cu care nu sunt de acord
INVESTIGAȚI!
7. Copiilor nu le sunt respectate întotdeauna drepturile Investigați cazuri de încălcare a drepturilor în clasa voastră
Parcurgeți următorii pași:
Pasul 1: Realizați un grup de discuții de educație interculturală al clasei voastre și trimiteți pe grup rugămintea
ca fiecare elev căruia i-a fost încălcat un drept să scrie un mesaj menționând:
• ce drept i-a fost încălcat
• cine i-a încălcat dreptul
• cum a acționat pentru ca situația să nu se mai repete
Pasul 2: Organizați-vă în trei grupuri
• Grupul 1 va întocmi o listă cu drepturile care le-au fost încălcate copiilor din clasa voastră
• Grupul 2 va stabili cine sunt cei care încalcă drepturile copiilor
• Grupul 3 va stabili cum acționează copiii pentru ca drepturile să nu le mai fie încălcate
Pasul 3: Prezentați clasei rezultatele investigației voastre și propuneți un regulament pentru respectarea drep-
turilor copilului

