Page 75 - istorie_VI
P. 75

Aspecte ale vieții la țară în secolele al XVIII-lea–al XIX-lea
                                                                                       INVESTIGAȚIE


                                                                                    Privește imaginile care ilustrea-
                                                                                 ză aspecte ale vieții urbane și rurale
                                                                                 din epoca modernă și realizează o
                                                                                 investigație cu tema VIAȚA URBA-
                                                                                 NĂ – VIAȚA RURALĂ ÎN EPOCA MO-
                                                                                 DERNĂ. Investigația poate avea ca
                                                                 Nicolae         subiect aspecte din viața cotidi-
                                                                 Grigorescu,     ană, vestimentația, distracțiile,
                                                                 Hora            alimentația, ocupațiile, categori-
                                                                 (în România),   ile sociale, asemănări și deosebiri
                                                                 1863–1864.      între modul de viață urban și cel
                                                                                 rural, sau poți face un paralelism
                                                                                 între viața de atunci și viața din
                                                                                 prezent.
                                                                                    Pentru această activitate este
                                                                                 necesar:
                                                                                 l  să alcătuiești un plan al investi-
                                                                                   gației – care să includă etapele
                                                                                   de informare, de realizare și de
                                                                 Nicolae           finalizare;
                                                                 Grigorescu,     l  să folosești diferite surse (enci-
                                                                 Satul Barbizon    clopedii, Internet, cărți cu tema-
                                                                 (din Franța),     tică specifică) pentru a căuta și
                                                                 1864–1867.        selecta informațiile și imaginile
                                                                                   utile;
                                                                                 l  să citești cu atenție sursele is-
       Aspecte ale vieții la oraș în secolele al XVIII-lea–al XIX-lea              torice;
                                                                                 l  să redactezi textul și să adaugi
                                                                                   imagini ilustrative;
                                                                                 l  să formulezi propriile concluzii
                                                                                   privind tema studiată.
                                                                                    Prezintă  rezultatul  colegilor
                                                                                 și notează impresiile legate de
                                                                                 această activitate.

                                                                 Viena,
                                                                 de Bernardo           ȘTIAI CĂ...
                                                                 Bellotto, 1758.

                                                                                    œ În secolul al XVIII-lea modelul
                                                                                 de educație s-a schimbat? Noua pe-
                                                                                 dagogie presupunea „descoperirea
                                                                 Vedere din      copilului” cu intenția de a dezvolta
                                                                 Paris, de pe    calitățile fiecăruia și de a-l pregăti în
                                                                 Pont Neuf.      toate direcțiile științifice, pentru a
                                                                 Pictură         fi util societății. Rousseau ar fi vrut
                                                                 de N.J.B.       chiar ca școlarul său să fie într-o zi
                                                                 Raguenet,       un cetățean liber, într-o societate
                                                                 1763.           prietenoasă, cu oameni egali.
                                                                                                             73
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80