Page 75 - istorie_VI
P. 75
Aspecte ale vieții la țară în secolele al XVIII-lea–al XIX-lea
INVESTIGAȚIE
Privește imaginile care ilustrea-
ză aspecte ale vieții urbane și rurale
din epoca modernă și realizează o
investigație cu tema VIAȚA URBA-
NĂ – VIAȚA RURALĂ ÎN EPOCA MO-
DERNĂ. Investigația poate avea ca
Nicolae subiect aspecte din viața cotidi-
Grigorescu, ană, vestimentația, distracțiile,
Hora alimentația, ocupațiile, categori-
(în România), ile sociale, asemănări și deosebiri
1863–1864. între modul de viață urban și cel
rural, sau poți face un paralelism
între viața de atunci și viața din
prezent.
Pentru această activitate este
necesar:
l să alcătuiești un plan al investi-
gației – care să includă etapele
de informare, de realizare și de
Nicolae finalizare;
Grigorescu, l să folosești diferite surse (enci-
Satul Barbizon clopedii, Internet, cărți cu tema-
(din Franța), tică specifică) pentru a căuta și
1864–1867. selecta informațiile și imaginile
utile;
l să citești cu atenție sursele is-
Aspecte ale vieții la oraș în secolele al XVIII-lea–al XIX-lea torice;
l să redactezi textul și să adaugi
imagini ilustrative;
l să formulezi propriile concluzii
privind tema studiată.
Prezintă rezultatul colegilor
și notează impresiile legate de
această activitate.
Viena,
de Bernardo ȘTIAI CĂ...
Bellotto, 1758.
În secolul al XVIII-lea modelul
de educație s-a schimbat? Noua pe-
dagogie presupunea „descoperirea
Vedere din copilului” cu intenția de a dezvolta
Paris, de pe calitățile fiecăruia și de a-l pregăti în
Pont Neuf. toate direcțiile științifice, pentru a
Pictură fi util societății. Rousseau ar fi vrut
de N.J.B. chiar ca școlarul său să fie într-o zi
Raguenet, un cetățean liber, într-o societate
1763. prietenoasă, cu oameni egali.
73

