Page 29 - educatie_sociala_VI
P. 29

27


       3. Derularea proiectului                                                  e-Expoziție!


       •  Constituiți grupele care vor realiza exponatele înfățișând personalitățile
          locale                                                                    Expoziția poate avea și o vari-
       •  Fiecare grupă își alege o personalitate locală despre care va realiza expo-  antă electronică  Fiecare exponat
          nate: planșe cu fotografii, mărturii ale celor care au cunoscut-o, articole   poate fi realizat și în variantă de
          din presă despre realizările sale, aplicațiile acestora, dacă e cazul   diapozitiv și proiectat pe un mo-
       •  Solicitați informații de la bibliotecă sau de la muzeu, căutați pe Internet și   nitor/o tablă inteligentă
          adunați materialele necesare pentru realizarea exponatelor
       •  Realizați exponatele și organizați expoziția
       •  Fiecare grupă va prezenta clasei aspectele importante din viața și creația
          personalității locale despre care s-a documentat
       •  Adresați-vă conducerii școlii pentru a obține permisiunea să le afișați și în
          școală  Identificați locul cel mai potrivit pentru a fi expuse și înființați un
          „punct de informare” pentru elevi












                                                                                       PORTOFOLIU

                                                                                    Realizați portofoliul proiectului
                                                                                 care să conțină:
                                                                                    •  Fișa de proiect
                                                                                    •  Exponatele realizate
                                                                                    •  Fișe cu observații consem-
                                                                                       nate în timpul derulării acti-
                                                                                       vităților


                                                                                 Fișa de observare
       4. Evaluarea proiectului                                                  sistematică a activității și
                                                                                 comportamentului elevului
          Expoziția este rezultatul proiectului vostru
          •  Trimiteți mesaje pe grupul vostru de discuții de Educație interculturală   Caracteristica   Da Nu
            prin care să arătați cum apreciați activitatea din cadrul proiectului și   Atitudinea față de învățare
            expoziția realizată                                                 1   Manifestare a interesului
                                                                                2  Participare la activitate
                                                                                Lucru în echipă
                                                                                3   Colaborare cu colegii
          •  Cereți și părerile cititorilor, fie prin mesaje scrise lăsate la bibliotecă   4  Inițiative
            într-o cutie sigilată, amplasată anume în acest scop, fie pe pagina clasei   Comunicare
          •  Autoevaluați-vă, răspunzând cu sinceritate la următoarele întrebări:  5  Corectitudine în
            •  Ce am învățat din acest proiect?                                    exprimare
            •  Ce am învățat despre personalitățile din județul meu și despre rea-  6  Vocabular adecvat
               lizările lor?                                                    Rezultatele învățării
            •  Ce am învățat despre colegii mei?                                7   Aplicarea informațiilor noi
            •  Ce am învățat despre mine?                                       8  Soluționarea de probleme
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34