Page 27 - educatie_sociala_VI
P. 27
25
APLICĂ!
Tradițiile și obiceiurile noastre
sunt promovate și prin emisiunile
filatelice
1. Privește cu atenție timbrul ală-
turat și, pe baza ilustrației, de-
scrie obiceiul „sorcovitului” de
Anul Nou
2. În grupuri de câte trei, pregătiți
și prezentați câte o scenetă cu
tradiții și obicieuri de Anul Nou
în comunitatea voastră
3. Participă activ la o șezătoare
cu clasa, în care invitații speci-
ali sunt rapsozi ai minorităților
naționale din zona ta
4. Învățați și interpretați cântece
din repertoriul lor și dansați,
împreună cu ei, dansuri tradi-
ționale românești și ale minori-
tăților respective Puteți folosi,
ca decor, pe tabla electronică
a clasei, o imagine cu tabloul
„Hora de la Aninoasa” al pic-
torului român Theodor Aman
Tradițiile
„Hora de la Aninoasa” și obiceiurile noastre
• În patrimoniul poporului nostru
EVALUARE avem numeroase tradiții, obi-
ceiuri și meșteșuguri moșteni-
Completează pe caiet cadranul cu câte două exemple de tradiții pentru te, din generație în generație
fiecare categorie, după modelul dat Unele sunt creații specifice ro-
mânilor, altele sunt creații ale
Tradiții ale familiei tale Tradiții din zona ta etniilor care trăiesc alături de
români Ne mândrim și cu tradi-
Prânzul de duminică împreună Zilele orașului ții și obiceiuri comune, născute
din conviețuirea în spațiul car-
Tradiții naționale românești Tradiții ale minorităților naționale pato-danubiano-pontic și păs-
trate cu sfințenie în memoria
Vopsitul ouălor de Paște „Stropitul” fetelor în a doua zi de colectivă
Paște, de către băieți (tradiție • Împreună cu creațiile artistice,
maghiară) literare, muzicale și plastice,
acestea alcătuiesc folclorul unei
Tradiții comune pentru toate categoriile de mai sus zone sau al unei țări Cele mai
multe tradiții și obiceiuri se păs-
Împodobirea bradului de Crăciun trează la sate

