Page 34 - educatie_sociala_VI
P. 34

32              Capitolul I       Identitate și diversitate culturală



             AMINTEȘTE-ȚI!               PROIECT: MOȘTENIREA

                                         NOASTRĂ CULTURALĂ
       •  Putem avea parteneri în proiect?
       •  Cine ne pot fi partenerii?
       •  De ce ne luăm parteneri?       Proiectul educațional intercultural


             SFATURI UTILE               1. Alegerea temei
                                            Moștenirea  noastră  culturală
       •  Adoptați decizii despre proiect   provine de la înaintași, strămoși din
          împreună cu partenerii         familie, din comunitatea locală, din
       •  Între parteneri trebuie să existe   țară sau din lume  De la fiecare din-
          un acord comun                 tre ei avem un anumit tip de moște-
       •  Colaborați cu clasele partenere   nire culturală
          la derularea activităților        •  Discutați  în  clasă  despre
                                               moștenirea voastră culturală
             PORTOFOLIU                        și stabiliți cât de mulți elevi
                                               știu  care  este  moștenirea
          În grupuri de câte patru elevi,      culturală transmisă lor de fa-
       realizați un portofoliu al tradițiilor   milie, de comunitatea locală,
       și obiceiurilor la români și la alte    de poporul nostru sau de alte
       grupuri etnice de pe teritoriul țării   popoare
       noastre  Fiecare grup își va pre-
       zenta portofoliul în clasă  Prin vo-        Războinici daci pe Columna
       tul clasei, se va desemna:                            lui Traian, Roma
          • cea mai frumoasă fotografie; •
          cel mai bun film; • premiul spe-  Urmăriți să aflați:
          cial pentru fotografia sau filmul   •  cât de bine sunt cunoscute elementele de moștenire culturală;
          care prezintă un obicei al unei   •  care sunt elementele de moștenire culturală în pericol de a se pierde;
          minorități naționale              •  cât de bine este cunoscută moștenirea culturală comună cu alte po-
                                               poare
        Mod de realizare     Ce             Proiectul vostru va contribui la cunoașterea moștenirii culturale și la înțele-
           și evaluare   demonstrăm      gerea responsabilității pe care o avem de a o păstra și de a o duce mai departe
                                            Decideți în grup care este tema proiectului pe care îl veți realiza despre
        Un text (maximum  Cunoașterea    moștenirea noastră culturală  Stabiliți titlul și alegeți un logo
        jumătate pagină)   grupurilor
        de prezentare a   etnice din
        unui grup etnic –   țara noastră   2. Elaborarea fișei de proiect
        2 p.
                                            Numele proiectului:
        un text de       Cunoașterea        Durata: 4 săptămâni
        prezentare a     tradițiilor și
        unei tradiții    obiceiurilor
        specifice grupului   comune/      Ce veți face?     De ce veți        Cine va          Când se va
        (maximum 150 de   diferite ale    (Activitățile)    avea nevoie?      organiza?        întâmpla?
        cuvinte) – 1 p.  grupurilor                         (Resursele)       (Responsabilii)  (Săptămâna/
        Minimum trei     etnice din                                                            luna)
        ilustrații explicate,  țara noastră   un spectacol   costume          responsabilii    lunile februarie
        legate de tradiția
        prezentată – 3 p.                 cu tradiții și    populare,         fiecărui grup    și martie
          Minimum un film                 obiceiuri în      boxe,
        despre tradiția                   comunitatea       hârtie colorată,
        prezentată – 3 p.                 voastră           foarfeci, lipici
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39