Page 19 - educatie_sociala_VI
P. 19

17


       3. Derularea proiectului                                                        SFATURI UTILE


          Stabiliți numărul de pagini al revistei și distribuiți fiecare pagină unui grup de
       patru–șase elevi  Ei vor lucra la realizarea acelei pagini conform sumarului stabilit    •  Alegeți-vă un coordonator al
          Un sumar de revistă conține domeniul și titlurile articolelor:            grupului din care faceți parte!
          Pagina 1 conține: numele revistei (titlul proiectului vostru) și logo-ul, data   Activitatea voastră are nevoie
       apariției (perioada în care se derulează proiectul), cui se adresează revista   de coordonare pentru a ajunge
       (grupul-țintă al proiectului)  În pagina 1 se publică editorialul, adică articolul   la rezultatul dorit
       care prezintă problema diversității culturale în școală, și un punct de vedere   •  Coordonatorul se va sfătui cu
       referitor la aceasta (va clarifica scopul proiectului)  Realizatorii paginii 1 au si   toți elevii din grup și le va cere
       responsabilitatea de a realiza coperta și de a prezenta cuprinsul revistei   părerea în orice problemă
          Pagina 2 și următoarele vor fi dedicate, fiecare, câte unui domeniu de
       interes pentru elevi  De exemplu, puteți dedica o pagină diversității etnice    Distribuirea revistei!
       Fiecare pagină va avea rubrici  (Paginile și rubricile reprezintă activitățile și
       subactivitățile proiectului vostru ) Fiecare colectiv de pagină își stabilește și   •  Tipăriți revista în cel puțin 10
       distribuie articolele de scris, responsabilitățile și termenele  Articolele vor fi   exemplare
       semnate de cei care le-au scris  Pot fi și doi autori de articol  Prezentați revista   •  Oferiți un exemplar direcțiunii
       în clasă, pagină cu pagină                                                   școlii, păstrați unul în clasă, iar
                                                                                    pe celelalte lăsați-le la bibliote-
       4. Evaluarea proiectului                                                     că, pentru a fi citite de colegi

          Revista este rezultatul proiectului vostru                             e-Revista!
          •  Trimiteți mesaje pe grupul vostru de discuții de Educație interculturală,
            prin care să arătați cum apreciați activitatea din cadrul proiectului și   Revista poate avea și o variantă
            revista realizată                                                    on-line  Creați-vă o pagină a cla-
                                                                                 sei  Folosiți, de exemplu: https://
                                                                                 wordpress com/create-blog/

          •  Cereți și părerile cititorilor, fie prin mesaje scrise lăsate la bibliotecă
            într-o cutie sigilată, amplasată anume în acest scop, fie pe pagina clasei
          •  Autoevaluați-vă, răspunzând cu sinceritate la următoarele întrebări:
            •  Cum mi-am îndeplinit sarcinile?
            •  Cât de bune sunt materialele la care am lucrat?
            •  Cum m-am comportat în grup?
            •  Cum am colaborat cu colegii? Am fost un bun co-echipier?
            •  Am avut inițiative?






                                                                                       VOCABULAR


                                                                                 chestionar = o listă de întrebări
                                                                                 adresate unor persoane pentru
                                                                                 a obține informații de la acestea;
                                                                                 instrument de cercetare a unor
                                                                                 opinii sau probleme
                                                                                 logo = desen, imagine care re-
                                                                                 prezintă simbolul sau marca unei
                                                                                 instituții, a unui produs
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24