Page 18 - educatie_sociala_VI
P. 18

16              Capitolul I       Identitate și diversitate culturală



             AMINTEȘTE-ȚI!               PROIECT: DIVERSITATEA

                                         CULTURALĂ ÎN ȘCOALA MEA
       •  Ce este un proiect?
       •  De ce realizăm proiecte?
       •  Care sunt etapele unui proiect?  Proiectul educațional intercultural
       •  Ce experiențe pozitive din pro-
          iectele derulate în anii anteriori   1. Alegerea temei
          ați recomanda?
                                            Începeți prin a vă documenta, culegând informații despre diversitatea
                                         culturală în școala voastră
             SFATURI UTILE
                                            •  Discutați în clasă despre cât de divers este grupul de elevi din școala
                                               voastră și ce probleme apar din cauza acestei diversități
       •  Evaluați-vă  realist  resursele
          când vă alegeți tema!             •  Întrebați și elevi de la alte clase  Le puteți lua interviuri în pauze sau le
       •  Deciziile se vor lua în grup         puteți distribui un chestionar pe grupurile de discuție
                                            Urmăriți să aflați:
                                            •  care sunt problemele legate de diversitatea culturală din școală care
       Date în fișa de proiect                 trebuie rezolvate;
                                            •  cum puteți contribui la rezolvarea lor
       •  Titlul proiectului
       •  Perioada de desfășurare
       •  Școala, clasa
       •  Grupul-țintă (pentru cine este
          proiectul)
       •  Scopul și utilitatea




          Fișa de observare sistematică
       a activității și comportamentului
       elevului de mai jos îți arată cum
       vei fi evaluat pentru activitatea din
       cadrul proiectului  Străduiește-te
       să bifezi „Da" în cât mai multe că-  Decideți în grup tema proiectului; alegeți în funcție de urgența problemei
       suțe!                             și de capacitatea voastră (resursele voastre) de a o rezolva
                                            Găsiți titlul potrivit temei alese  Fiecare să propună cât mai multe titluri
       Caracteristica           Da Nu    Alegeți titlul pe care îl susțin și îl acceptă cei mai mulți dintre voi
       Atitudinea față de învățare          Alegeți și un logo al proiectului  Puteți apela la colegii care, cu ocazia de-
       1   Manifestare a interesului     rulării altor proiecte, s-au dovedit inspirați
       2  Participare la activitate
       Lucru în echipă                   2. Elaborarea fișei de proiect
       3   Colaborare cu colegii            Planificați activitățile pe care le veți derula  Puteți folosi modelul de mai jos
       4  Inițiative
       Comunicare                         Ce veți face?     De ce veți        Cine va          Când se va
       5  Corectitudine în                (Activitățile)    avea nevoie?      organiza?        întâmpla?
          exprimare                                         (Resursele)       (Responsabilii)  (Lunile)
       6  Vocabular adecvat
       Rezultatele învățarii              o revistă         calculator        un responsabil   lunile octombrie
       7   Aplicarea informațiilor noi    ilustrată despre   imprimantă       în fiecare grup  și noiembrie
       8  Soluționarea de                 diversitatea      hârtie
          probleme                        culturală
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23