Page 18 - educatie_sociala_VI
P. 18
16 Capitolul I Identitate și diversitate culturală
AMINTEȘTE-ȚI! PROIECT: DIVERSITATEA
CULTURALĂ ÎN ȘCOALA MEA
• Ce este un proiect?
• De ce realizăm proiecte?
• Care sunt etapele unui proiect? Proiectul educațional intercultural
• Ce experiențe pozitive din pro-
iectele derulate în anii anteriori 1. Alegerea temei
ați recomanda?
Începeți prin a vă documenta, culegând informații despre diversitatea
culturală în școala voastră
SFATURI UTILE
• Discutați în clasă despre cât de divers este grupul de elevi din școala
voastră și ce probleme apar din cauza acestei diversități
• Evaluați-vă realist resursele
când vă alegeți tema! • Întrebați și elevi de la alte clase Le puteți lua interviuri în pauze sau le
• Deciziile se vor lua în grup puteți distribui un chestionar pe grupurile de discuție
Urmăriți să aflați:
• care sunt problemele legate de diversitatea culturală din școală care
Date în fișa de proiect trebuie rezolvate;
• cum puteți contribui la rezolvarea lor
• Titlul proiectului
• Perioada de desfășurare
• Școala, clasa
• Grupul-țintă (pentru cine este
proiectul)
• Scopul și utilitatea
Fișa de observare sistematică
a activității și comportamentului
elevului de mai jos îți arată cum
vei fi evaluat pentru activitatea din
cadrul proiectului Străduiește-te
să bifezi „Da" în cât mai multe că- Decideți în grup tema proiectului; alegeți în funcție de urgența problemei
suțe! și de capacitatea voastră (resursele voastre) de a o rezolva
Găsiți titlul potrivit temei alese Fiecare să propună cât mai multe titluri
Caracteristica Da Nu Alegeți titlul pe care îl susțin și îl acceptă cei mai mulți dintre voi
Atitudinea față de învățare Alegeți și un logo al proiectului Puteți apela la colegii care, cu ocazia de-
1 Manifestare a interesului rulării altor proiecte, s-au dovedit inspirați
2 Participare la activitate
Lucru în echipă 2. Elaborarea fișei de proiect
3 Colaborare cu colegii Planificați activitățile pe care le veți derula Puteți folosi modelul de mai jos
4 Inițiative
Comunicare Ce veți face? De ce veți Cine va Când se va
5 Corectitudine în (Activitățile) avea nevoie? organiza? întâmpla?
exprimare (Resursele) (Responsabilii) (Lunile)
6 Vocabular adecvat
Rezultatele învățarii o revistă calculator un responsabil lunile octombrie
7 Aplicarea informațiilor noi ilustrată despre imprimantă în fiecare grup și noiembrie
8 Soluționarea de diversitatea hârtie
probleme culturală

