Page 118 - istorie_VI
P. 118
Capitolul IV SECOLUL NAȚIONALITĂȚILOR
1. Sursele A, B, C ilustrează importanța Codului Civil elaborat în timpul lui Napoleon. Studiază cu atenție sursa
B și menționează elementele de cultură antică prezente.
2. Pe baza sursei C, precizează două cauze pentru care adunarea condamna Codul.
3. Identifică din sursa C trei principii ale Revoluției Franceze care se regăsesc în Codul Civil.
4. Exprimă o opinie în legătură cu existența și valabilitatea drepturilor menționate în societatea contemporană.
III. Valorific experiența istorică și diversitatea socio-culturală
1. Analizează comparativ unirea oferită românilor de Marile Puteri și Unirea din 1859 realizată de aceștia, reluând
informațiile din Studiul de caz Românii și modernitatea.
2. Precizează o cauză pentru care Austria și Turcia se manifestau împotriva unirii Principatelor.
3. Menționează alte două state europene care parcurgeau etape ale unificării în a doua jumătate a secolului
al XIX-lea.
4. Identifică evenimentul major al primei jumătăți a secolului al XIX-lea, care a avansat ideea Unirii și Independenței.
5. Precizează trei acțiuni de consolidare a statului, din timpul lui Al.I Cuza, și trei acțiuni de consolidare a statului
modern, din timpul lui Carol I.
6. Exprimă o opinie în legătură cu procesul de modernizare europeană, de la sfârșitul secolului al XIX-lea, inte-
grând termenii: poduri, bancă, lucrări edilitare, artiști în afara atelierului, expoziție universală.
IV. Folosesc autonom și responsabil instrumente necesare învățării permanente
Vizitează pagina de Internet: https://societatesicultura.ro. Accesează linkul despre monarhia absolu-
tistă.
Alcătuiește o Fișă de prezentare a Palatului de la Versailles. Prezintă colegilor informațiile descoperite!
V. Îmi asum roluri în cadrul grupului
Formați grupe de trei-patru elevi. Imaginați-vă că sunteți ziariști la o revistă specializată de știință și tehnică.
Pornind de la imagini, realizați pe grupe o prezentare, la alegere, despre o invenție sau despre un inventator
din secolele XIX–XX. Va fi necesar: să motivați alegerea, să utilizați corect informațiile, să evidențiați importanța
subiectului pentru lumea contemporană.
Etape:
1. Pregătirea:
l alegeți subiectul și distribuiți sarcinile de lu-
cru (căutarea informației, selectarea imagini-
lor, scrierea textului);
l realizați un plan al prezentării.
2. Realizarea și verificarea:
l selectați textele și imaginile potrivite;
l compuneți prezentarea, asigurându-vă de co-
rectititudinea redactării (ortografie, punctua-
ție, aspect).
3. Finalizare și prezentare: fiecare grupă va
susține în fața clasei prezentarea realizată. Cele
mai interesante prezentări pot fi puse pe un pa-
nou tematic în clasă.
Notați în jurnal impresii din timpul activității
de echipă.
116

