Page 118 - istorie_VI
P. 118

Capitolul IV                      SECOLUL NAȚIONALITĂȚILOR




        1.  Sursele A, B, C ilustrează importanța Codului Civil elaborat în timpul lui Napoleon. Studiază cu atenție sursa
           B și menționează elementele de cultură antică prezente.
        2.  Pe baza sursei C, precizează două cauze pentru care adunarea condamna Codul.
        3.  Identifică din sursa C trei principii ale Revoluției Franceze care se regăsesc în Codul Civil.
        4.  Exprimă o opinie în legătură cu existența și valabilitatea drepturilor menționate în societatea contemporană.

        III. Valorific experiența istorică și diversitatea socio-culturală
        1.  Analizează comparativ unirea oferită românilor de Marile Puteri și Unirea din 1859 realizată de aceștia, reluând
           informațiile din Studiul de caz Românii și modernitatea.
        2.  Precizează o cauză pentru care Austria și Turcia se manifestau împotriva unirii Principatelor.
        3.  Menționează alte două state europene care parcurgeau etape ale unificării în a doua jumătate a secolului
           al XIX-lea.
        4.  Identifică evenimentul major al primei jumătăți a secolului al XIX-lea, care a avansat ideea Unirii și Independenței.
        5.  Precizează trei acțiuni de consolidare a statului, din timpul lui Al.I Cuza, și trei acțiuni de consolidare a statului
           modern, din timpul lui Carol I.
        6.  Exprimă o opinie în legătură cu procesul de modernizare europeană, de la sfârșitul secolului al XIX-lea, inte-
           grând termenii: poduri, bancă, lucrări edilitare, artiști în afara atelierului, expoziție universală.

        IV. Folosesc autonom și responsabil instrumente necesare învățării permanente
               Vizitează pagina de Internet: https://societatesicultura.ro. Accesează linkul despre monarhia absolu-
               tistă.
               Alcătuiește o Fișă de prezentare a Palatului de la Versailles. Prezintă colegilor informațiile descoperite!

        V. Îmi asum roluri în cadrul grupului
           Formați grupe de trei-patru elevi. Imaginați-vă că sunteți ziariști la o revistă specializată de știință și tehnică.
        Pornind de la imagini, realizați pe grupe o prezentare, la alegere, despre o invenție sau despre un inventator
        din secolele XIX–XX. Va fi necesar: să motivați alegerea, să utilizați corect informațiile, să evidențiați importanța
        subiectului pentru lumea contemporană.



           Etape:
           1. Pregătirea:
        l  alegeți subiectul și distribuiți sarcinile de lu-
          cru (căutarea informației, selectarea imagini-
          lor, scrierea textului);
        l  realizați un plan al prezentării.

           2. Realizarea și verificarea:
        l  selectați textele și imaginile potrivite;
        l  compuneți prezentarea, asigurându-vă de co-
          rectititudinea redactării (ortografie, punctua-
          ție, aspect).


           3. Finalizare și prezentare: fiecare grupă va
        susține în fața clasei prezentarea realizată. Cele
        mai interesante prezentări pot fi puse pe un pa-
        nou tematic în clasă.
           Notați în jurnal impresii din timpul activității
        de echipă.



       116
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123