Page 11 - istorie_VI
P. 11
a. Numește din sursa A, respectiv din sursa B, cine putea ocupa funcții la Atena.
b. Selectează din sursa B cuvintele care indică o acțiune.
c. Selectează din sursa A cuvintele care indică regimul politic atenian.
d. Precizează două asemănări și o deosebire pe baza surselor A și B.
2. Descrie Atena în timpul lui Pericle, în aproximativ 4–5 rânduri, utilizând termenii: Adunarea Poporului, Acro-
pole, remunerație, teatru, „școala întregii Elade”.
C. DESCRIEREA ROLULUI UNEI PERSONALITĂȚI ÎN DESFĂȘURAREA EVENIMENTELOR ISTORICE.
COLABOREZ ȘI ÎMI ASUM UN ROL ÎN GRUP – în colaborare cu alți trei colegi, realizează un afiș de
prezentare a unei personalități a vieții politice sau a culturii medievale. Alege un titlu sugestiv și un simbol care
să îi reprezinte realizările. Expune afișul tău, alături de cele ale celorlalte grupe de colegi, într-un „tur al galeriei”.
Analizează rezultatul celorlalți și adaugă o apreciere/completare.
D. FOLOSESC TEHNICI DE ÎN VĂ-
ȚA RE ȘI RESURSE MULTIMEDIA ÎN
SCOPUL REZOLVĂRII SARCINILOR DE LUCRU
Vizitează pagina de internet https://www.
descopera.ro. Accesează secțiunea Isto-
rie. Alege una dintre cele Șapte minuni ale
lumii antice. Citește textul cu atenție. Pe
baza informațiilor oferite, realizează o fișă
de lucru, urmărind să subliniezi: detalii le-
gate de realizare, rolul jucat în epocă, mo-
dul de prezentare în vremurile noastre.
Recunoaște personajul! Unind cifrele în ordine crescă- Desenează în caiet un castel medieval, respectând com-
toare, vei obține chipul unui mare rege al Antichității. ponentele din listă: donjon, curte interioară, poartă de
fier, pod mobil, turnuri de apărare, șanț cu apă, ziduri de
piatră, capelă.
9