Page 4 - Latina_VII_brosura
P. 4
De ce să-l ALEGEȚI?
Conținuturile celor trei unități de învățare prevăzute în programa școlară
sunt corelate cu strategiile didactice, sunt bine definite, fiecare dintre aces-
1 tea fiind prezentată unitar, remarcându-se printr-o înlănțuire logică între:
noile informații, activitățile de învățare, realizarea feedback-ului, a evaluării
și, ca element de noutate, chiar a autoevaluării prin chestionare-tip, dar și
îndemnuri la relaxare, dezlegând scurte ghicitori, rebusuri în limba latină,
dar și printr-o serie de alte jocuri didactice, dinamice, amuzante și atractive.
Fiecare unitate de învățare se bucură de o rubricație originală, extrem
de variată și de captivantă, de tipul: „Descoperiţi” (Ad inveniendum),
2 „Aplicaţi” (Ad exercendum), „Dicţionar”(Glossarium), „Știaţi că…”
(Ad plurima sciendum), „Reflectaţi” (Ad sententiam dicendum), „Joc de
rol” (Ad personam agendum), „Jurnal de călătorie” (Peregrinationis di-
arium), „Proiect” (Ad cogitandum), „Portofoliu” (Ad testimoniis docen-
dum), „Reţineţi!” (Memora!) etc.
3 Abundă în detalii interesante, picante de cultură și civilizație
greco-romană.
4 Propune învățarea treptată prin intuiție, descoperire, joc și exerciții diversi-
ficate.
Imagistica este bogată, deosebită, clară, revelatoare, captivantă, cu rolul
5 de a creiona un metatext menit să le vorbească elevilor despre viața de zi
cu zi în Anichitatea greco-romană, despre marile figuri ori despre pictura,
sculptura și arhiectura acestei Antichități clasice, în felul unei Enciclopedii
ilustrate.

