Page 26 - biologie_VI
P. 26
24 RECAPITULARE
Grupa 3 – Exerciții
I. Găsește o posibilă corespondență între organele plantelor și ale animalelor, după modelul: 4 – B.
Argumentează răspunsul: ambele au funcție de absorbție a apei și a sărurilor minerale (rădăcină)/a nutrimentelor (intesti-
nul subțire).
Organ al unei plante Organ al unui animal
1. frunză A. vase de sânge;
2. tulpină B. intestin subțire;
3. floare C. ficat;
4. rădăcină D. ovare/testicule.
II. Încadrează următoarele noțiuni în coloana corespunzătoare, după model.
Noțiuni: craniană, inimă, muscular, abdominală, pancreas, nervos, glandular, toracică, creier.
Cavitatea corpului Organe Tip de țesut
Cavitate bucală Glande salivare Țesut secretor
III. Completează legenda imaginilor de mai jos care reprezintă celula vegetală și animală, după model.
1. ....................................................
2. ....................................................
3. ....................................................
4. 4. ribozomi
7.
5. ....................................................
6. ....................................................
5. 3. 7. ....................................................
6.
2.
1.
a. Celulă .................. b. Celulă ..................
IV. Realizează un text de maximum cinci fraze intitulat „Organismul unei plante superioare”, pornind de la următoarele no-
țiuni: organe vegetative, organe de înmulțire, absorbție apă, conducere seve, fotosinteză, înmulțire.
Grupa 4 – Creații artistice
Turul galeriei
l formează, cu alți trei colegi, echipe-perechi (2 + 2); la fel vor proceda și ceilalți, pentru a-și prezenta activitatea;
l realizați două postere în care să prezentați o călătorie virtuală printr-un organism vegetal, respectiv printr-un organism
animal, respectând traseul dat de ierarhia: organism–sisteme de organe–organe–țesuturi–celule;
l expuneți posterele alături de cele ale colegilor și realizați turul galeriei, făcând observații scrise asupra acestora (intere-
valuare);
l prezentați, alături de un alt coleg, cele două postere, discutând și despre eventualele observații ale colegilor pe care le
găsiți notate pe postere.
În ultimele 10 minute ale activității, fiecare echipă, printr-un purtător de cuvânt, prezintă o
evaluare a activității (gradul de realizare, dificultățile, colaborarea în cadrul echipei etc.).

