Page 4 - istorie_VII_brosura
P. 4

De ce să-l ALEGEȚI?









                                Valoarea științifică a manualului este asigurată prin informații relevante,
                  1             sistematizate și structurate coerent. Lecțiile sunt prezentate într-o manieră
                                accesibilă,  adaptată  particularităților  de  vârstă  ale  elevilor.  Imaginile,

                                hărțile și celelalte surse istorice sunt atent selectate pentru a asigura
                                completarea, înțelegerea și aprofundarea conținuturilor.






                                Unitățile de învățare asigură abordarea integrală a programei pentru
                                clasa a VII-a, oferind posibilitatea stabilirii de corelații interdisciplinare
                  2             şi organizării unor contexte de învățare care să faciliteze înţelegerea con-

                                ceptelor istorice și dezvoltarea competențelor din pro gramă. Studiile de
                                caz vin în completarea și aprofundarea tematicii lecțiilor, având aceeași
                                structură unitară.







                                Manualul  se  remarcă  prin  diversitatea  activităților  de  învățare,  care
                  3             presupun:  comunicare,  colaborare,  asumare  de  roluri,  realizarea  de
                                proiecte și portofolii. Aplicațiile sunt formulate în termeni de competențe
                                și invită elevii să observe, să analizeze, să compare, să descopere și să
                                aplice idei și experiențe pozitive din istorie.








                                Fiecare unitate de învățare cuprinde o lecție de evaluare a nivelului de
                 4              dezvoltare a competențelor, ce oferă elemente de sprijin care au rolul de
                                a-i orienta pe elevi în autoevaluare. Pe lângă modalitățile tradiționale,
                                manualul oferă exemple de utilizare a metodelor alternative de evaluare:
                                proiectul, investigația, portofoliul, studiul de caz.







                                Grafica este atractivă și echilibrată, astfel încât să asigure diversitate și
                                consistență demersului de învățare. Partea de recapitulare inițială și
                  5             finală oferă exemple de reactualizare, sistematizare și reorganizare a

                                informațiilor. Minidicționarul de termeni și concepte istorice are rolul
                                de a-i sprijini pe elevi în înțelegerea conținuturilor și în dezvoltarea
                                limbajului de specialitate.
   1   2   3   4   5   6