Page 4 - istorie_VII_brosura
P. 4
De ce să-l ALEGEȚI?
Valoarea științifică a manualului este asigurată prin informații relevante,
1 sistematizate și structurate coerent. Lecțiile sunt prezentate într-o manieră
accesibilă, adaptată particularităților de vârstă ale elevilor. Imaginile,
hărțile și celelalte surse istorice sunt atent selectate pentru a asigura
completarea, înțelegerea și aprofundarea conținuturilor.
Unitățile de învățare asigură abordarea integrală a programei pentru
clasa a VII-a, oferind posibilitatea stabilirii de corelații interdisciplinare
2 şi organizării unor contexte de învățare care să faciliteze înţelegerea con-
ceptelor istorice și dezvoltarea competențelor din pro gramă. Studiile de
caz vin în completarea și aprofundarea tematicii lecțiilor, având aceeași
structură unitară.
Manualul se remarcă prin diversitatea activităților de învățare, care
3 presupun: comunicare, colaborare, asumare de roluri, realizarea de
proiecte și portofolii. Aplicațiile sunt formulate în termeni de competențe
și invită elevii să observe, să analizeze, să compare, să descopere și să
aplice idei și experiențe pozitive din istorie.
Fiecare unitate de învățare cuprinde o lecție de evaluare a nivelului de
4 dezvoltare a competențelor, ce oferă elemente de sprijin care au rolul de
a-i orienta pe elevi în autoevaluare. Pe lângă modalitățile tradiționale,
manualul oferă exemple de utilizare a metodelor alternative de evaluare:
proiectul, investigația, portofoliul, studiul de caz.
Grafica este atractivă și echilibrată, astfel încât să asigure diversitate și
consistență demersului de învățare. Partea de recapitulare inițială și
5 finală oferă exemple de reactualizare, sistematizare și reorganizare a
informațiilor. Minidicționarul de termeni și concepte istorice are rolul
de a-i sprijini pe elevi în înțelegerea conținuturilor și în dezvoltarea
limbajului de specialitate.