Page 5 - geografie_VI_l
P. 5
3
CUVÂNT-ÎNAINTE
Dragi elevi,
În acest an școlar veți continua studiul planetei noastre cu partea dedicată geogra-
fiei umane (Terra – elemente de geografie umană) și apoi cu geografia continentului
nostru, Europa.
În procesul de învățare este bine să vă amintiți ceea ce ați studiat în clasa anterioară
la geografie (Terra – elemente de geografie fizică), biologie, istorie, matematică și
să utilizați ceea ce învățați anul acesta la toate disciplinele școlare. Sprijinindu-vă pe
aceste elemente interdisciplinare, veți înțelege mai bine lumea în care trăiți.
Geografia umană abordează învelișul terestru denumit antroposferă, format din
oameni și activitățile lor. Cu studiul antroposferei finalizați cunoașterea Terrei ca întreg,
într-o formă simplificată și esențializată.
Prin geografia Europei veți transfera elementele de la nivelul planetei la nivelul
continentului nostru. Geografia Europei abordează teme într-o prezentare nouă: me-
diul natural, oameni și locuri, economie, state europene, valori culturale ale conti-
nentului. De la continent vor fi particularizate caracteristicile acestuia la nivelul unor
state. În acest fel, se realizează o trecere de la planetă la continent și, de aici, la țară,
ca domenii de analiză ale aceleiași realități înconjurătoare, dar la scări diferite.
Cu această ocazie, veți dobândi multe competențe noi și le veți dezvolta pe cele
formate anterior. Varianta digitală a manualului cuprinde aprofundări și activități cre-
ative, într-un format atractiv și interactiv.
Studiind geografia în acest an școlar, veți înțelege mai bine lumea în care trăim.
Autorii
3 3