Page 4 - biologie_VII_brosura
P. 4

De ce să-l ALEGEȚI?








                                Conținutul, sistematizat și accesibil, este conceput ca un permanent dialog
                                cu elevul, urmat de un feedback corespunzător, cu activități care ajută
                  1             profesorul să poată dirija învățarea, atât în timpul lecțiilor, cât și în afara

                                acestora. Sunt prezentate modele pentru implicarea elevilor în realizarea
                                de activități noi: proiecte, portofolii, rezolvarea de probleme, care îi

                                stimulează să depășească obstacole și să găsească soluții.




                                Maniera inovatoare în care este conceput, provoacă elevul să analizeze, să

                                aplice, să extragă informații sau să exerseze cunoștințele prin joc didactic,
                  2             oferind un mod de învățare bazat pe înțelegere și explicare, nu pe memorare
                                și reproducere. Activitățile de învățare variate, antrenante și dinamice, ca și
                                diversitatea tipurilor de interacțiune (elev-elev, elev-profesor) stimulează
                                curiozitatea elevului și îl mențin implicat activ în procesul învățării.








                                Asigură interdisciplinaritatea, atât prin interpretarea unor grafice
                  3             și texte literare în corelație cu conținuturile științifice, vizionarea și
                                interpretarea unor scheme, imagini și filmulețe didactice, cât și prin
                                activități care presupun: competențe digitale, aprecierea matematică a
                                unor caracteristici, fenomene, procese din mediul ambiant.







                                Promovează aplicarea cunoștințelor asimilate în situații reale de
                                viață, asigurând transferul informațional și exersarea capacităților de
                 4              investigație științifică. Stimulează motivația pentru formarea unor

                                deprinderi de igienă individuală și colectivă, pentru adoptarea unui stil de
                                viață sănătos, cât și pentru adoptarea unei atitudini responsabile față de

                                mediul natural.





                                Conținuturile și activitățile propuse dezvoltă unele abilități sociale ale
                                elevilor – capacitatea de a coopera și de a lucra împreună cu ceilalți,
                  5             toleranța și empatia. Elevii sunt încurajați să dezvolte concepte noi

                                și să privească lucrurile din perspective diferite, sunt provocați să se
                                implice în autoevaluare și interevaluare, precum și în rezolvarea unor
                                situații-problemă.
   1   2   3   4   5   6