Page 4 - biologie_VII_brosura
P. 4
De ce să-l ALEGEȚI?
Conținutul, sistematizat și accesibil, este conceput ca un permanent dialog
cu elevul, urmat de un feedback corespunzător, cu activități care ajută
1 profesorul să poată dirija învățarea, atât în timpul lecțiilor, cât și în afara
acestora. Sunt prezentate modele pentru implicarea elevilor în realizarea
de activități noi: proiecte, portofolii, rezolvarea de probleme, care îi
stimulează să depășească obstacole și să găsească soluții.
Maniera inovatoare în care este conceput, provoacă elevul să analizeze, să
aplice, să extragă informații sau să exerseze cunoștințele prin joc didactic,
2 oferind un mod de învățare bazat pe înțelegere și explicare, nu pe memorare
și reproducere. Activitățile de învățare variate, antrenante și dinamice, ca și
diversitatea tipurilor de interacțiune (elev-elev, elev-profesor) stimulează
curiozitatea elevului și îl mențin implicat activ în procesul învățării.
Asigură interdisciplinaritatea, atât prin interpretarea unor grafice
3 și texte literare în corelație cu conținuturile științifice, vizionarea și
interpretarea unor scheme, imagini și filmulețe didactice, cât și prin
activități care presupun: competențe digitale, aprecierea matematică a
unor caracteristici, fenomene, procese din mediul ambiant.
Promovează aplicarea cunoștințelor asimilate în situații reale de
viață, asigurând transferul informațional și exersarea capacităților de
4 investigație științifică. Stimulează motivația pentru formarea unor
deprinderi de igienă individuală și colectivă, pentru adoptarea unui stil de
viață sănătos, cât și pentru adoptarea unei atitudini responsabile față de
mediul natural.
Conținuturile și activitățile propuse dezvoltă unele abilități sociale ale
elevilor – capacitatea de a coopera și de a lucra împreună cu ceilalți,
5 toleranța și empatia. Elevii sunt încurajați să dezvolte concepte noi
și să privească lucrurile din perspective diferite, sunt provocați să se
implice în autoevaluare și interevaluare, precum și în rezolvarea unor
situații-problemă.

