Page 6 - geografie_VI_b
P. 6

4                                               COMPETENȚE

        Competențe generale

        și competențe specifice











        1.  PREZENTAREA REALITĂȚII GEOGRAFICE UTILIZÂND         Exemple de activități de învățare
          MIJLOACE ŞI LIMBAJE SPECIFICE
           1.1.   Precizarea prin cuvinte proprii a sensului termeni-  •   Pe parcursul anului școlar vei fi implicat în diferite ac-
               lor geografici                                    tivități de învățare și în realizarea unor lucrări indepen-
           1.2.   Descrierea relațiilor dintre elementele și fenome-  dente sau în echipă, care vor face parte din portofoliul
               nele geografice utilizând termeni specifici       tău final. Urmărește    și indicațiile pentru fiecare
                                                                 activitate de învățare.
                                                                Componența portofoliului o găsești la pagina 125.
        2.  RAPORTAREA REALITĂȚII GEOGRAFICE SPAȚIALE           •   Completează Fișa de observare a comportamentului și
          ŞI TEMPORALE LA REPREZENTĂRI CARTOGRAFICE              momentele de reflecție. Compară fișele și vezi ce s-a
           2.1.   Poziționarea  elementelor  geografice  pe  reprezen-  schimbat în comportamentul tău pe parcursul orei de
               tări cartografice                                 geografie.
           2.2.   Ordonarea spațială și/sau cronologică a elemente-
               lor, fenomenelor și proceselor geografice după cri-  Fișa de observare a comportamentului.
               terii date                                          Comportamentul       Puțin  Așa și așa  Mult
           2.3.   Utilizarea informațiilor oferite de suporturile carto-  Am fost atent la lecție.
               grafice, grafice și alte materiale vizuale în contexte/  Am urmărit indicațiile
               situații diferite                             profesorului.

                                                             Am realizat sarcinile primite.
        3.  STUDIEREA SPAȚIULUI GEOGRAFIC                    Am întrebat profesorul când
          REALIZÂND CONEXIUNI CU INFORMAȚII DOBÂNDITE        am avut nelămuriri.
          LA ALTE DISCIPLINE ŞCOLARE                         Am lucrat împreună cu colegii.
           3.1.   Utilizarea informațiilor cu caracter geografic obți-
               nute cu ajutorul instrumentelor TIC/GIS și al ele-  Momente de reflecție
               mentelor din matematică și științe
           3.2.   Prezentarea caracteristicilor elementelor, fenome-
               nelor și proceselor geografice prin utilizarea instru-                 PUȚIN
               mentelor TIC/GIS
           3.3.   Prezentarea diversității naturale, umane și cultura-                 AȘA
               le realizând corelații interdisciplinare                               ȘI AȘA
           3.4.   Descrierea patrimoniului local, național, european
               și mondial utilizând diverse surse                                     MULT


        4.  ELABORAREA UNUI DEMERS INVESTIGATIV
          DIN PERSPECTIVA EDUCAȚIEI PERMANENTE
          ŞI PENTRU VIAȚA COTIDIANĂ
                                                                        mult     așa și așa    puțin
           4.1.  Construirea unui demers investigativ dirijat
           4.2.   Caracterizarea elementelor, fenomenelor și proce-
               selor după un algoritm dat
           4.3.   Compararea elementelor, fenomenelor și procese-    ȘTIU    VREAU SĂ ȘTIU   AM ÎNVĂȚAT
               lor după caracteristicile geografice
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11