Page 6 - geografie_VI_b
P. 6
4 COMPETENȚE
Competențe generale
și competențe specifice
1. PREZENTAREA REALITĂȚII GEOGRAFICE UTILIZÂND Exemple de activități de învățare
MIJLOACE ŞI LIMBAJE SPECIFICE
1.1. Precizarea prin cuvinte proprii a sensului termeni- • Pe parcursul anului școlar vei fi implicat în diferite ac-
lor geografici tivități de învățare și în realizarea unor lucrări indepen-
1.2. Descrierea relațiilor dintre elementele și fenome- dente sau în echipă, care vor face parte din portofoliul
nele geografice utilizând termeni specifici tău final. Urmărește și indicațiile pentru fiecare
activitate de învățare.
Componența portofoliului o găsești la pagina 125.
2. RAPORTAREA REALITĂȚII GEOGRAFICE SPAȚIALE • Completează Fișa de observare a comportamentului și
ŞI TEMPORALE LA REPREZENTĂRI CARTOGRAFICE momentele de reflecție. Compară fișele și vezi ce s-a
2.1. Poziționarea elementelor geografice pe reprezen- schimbat în comportamentul tău pe parcursul orei de
tări cartografice geografie.
2.2. Ordonarea spațială și/sau cronologică a elemente-
lor, fenomenelor și proceselor geografice după cri- Fișa de observare a comportamentului.
terii date Comportamentul Puțin Așa și așa Mult
2.3. Utilizarea informațiilor oferite de suporturile carto- Am fost atent la lecție.
grafice, grafice și alte materiale vizuale în contexte/ Am urmărit indicațiile
situații diferite profesorului.
Am realizat sarcinile primite.
3. STUDIEREA SPAȚIULUI GEOGRAFIC Am întrebat profesorul când
REALIZÂND CONEXIUNI CU INFORMAȚII DOBÂNDITE am avut nelămuriri.
LA ALTE DISCIPLINE ŞCOLARE Am lucrat împreună cu colegii.
3.1. Utilizarea informațiilor cu caracter geografic obți-
nute cu ajutorul instrumentelor TIC/GIS și al ele- Momente de reflecție
mentelor din matematică și științe
3.2. Prezentarea caracteristicilor elementelor, fenome-
nelor și proceselor geografice prin utilizarea instru- PUȚIN
mentelor TIC/GIS
3.3. Prezentarea diversității naturale, umane și cultura- AȘA
le realizând corelații interdisciplinare ȘI AȘA
3.4. Descrierea patrimoniului local, național, european
și mondial utilizând diverse surse MULT
4. ELABORAREA UNUI DEMERS INVESTIGATIV
DIN PERSPECTIVA EDUCAȚIEI PERMANENTE
ŞI PENTRU VIAȚA COTIDIANĂ
mult așa și așa puțin
4.1. Construirea unui demers investigativ dirijat
4.2. Caracterizarea elementelor, fenomenelor și proce-
selor după un algoritm dat
4.3. Compararea elementelor, fenomenelor și procese- ȘTIU VREAU SĂ ȘTIU AM ÎNVĂȚAT
lor după caracteristicile geografice

